Afbeelding

Van Hout adviseurs en installateurs

Gebr. van Hout was al 38 jaar een begrip in de regio van Eindhoven. Echter, de wereld van installeren heeft niet stilgestaan. En bij de Gebr. van Hout werd de laatste jaren al verder gekeken dan het plaatsen van de installatie alleen. Het gaat tegenwoordig veel meer om het realiseren van substantiële energie- en kostenbesparingen. Maar hoe vertel je dit verhaal? Hiervoor werd Schot&Roos ingehuurd. Het online bureau van Iris van den Boogaard. Samen met Iris en Bart Houwink mochten we voor de Gebr. van Hout nadenken over een herpositionering. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe naam: Van Hout adviseurs en installateurs. In een krachtige belofte, die goed weergeeft waarvoor ze staan: Van Hout. Voor rendement. In een nieuw logo en huisstijl. Een nieuwe (responsive) website en een nieuwjaarsmailing. Kortom, een prachtige en veelzijdige opdracht en een breed lachende klant.

OPDRACHTGEVER
Schot&Roos

STRATEGIE
Iris van den Boogaard, Bart Houwink, Reinier Poelhekke

STRATEGIE, COPY, DESIGN
Bart Houwink, Reinier Poelhekke

 


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dijkstra&Jager advocaten in strafzaken

Hetty Dijkstra en Ruth Jager zijn advocaten in strafzaken. Ze hebben zich gevestigd in de voormalige Prodentfabriek in Amersfoort. Als je er binnenkomt, hangt de frisse lucht van menthol nog altijd een beetje in de lucht. Bij zo'n fris onderkomen hoort natuurlijk een frisse huisstijl en dito website.

OPDRACHTGEVER
Dijkstra&Jager

DESIGN, ART DIRECTION & PROJECTBEGELEIDING
Reinier Poelhekke

FOTOGRAFIE
Caraut

DEVELOPMENT
Jeroen Wiegers


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stad2

  • » Online

Stad2 had behoefte aan een aanscherping van de positionering. Vervolgens werd de profilering verbeterd wat o.a. tot de restyle van de website heeft geleid.

OPDRACHTGEVER
Stad2

STRATEGIE & CONCEPT
Gedachtengoed i.s.m. Yowza!

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke

COPY
Bart Houwink

FOTOGRAFIE
Arenda Oomen

TECHNIEK
Creabea


Afbeelding
Afbeelding

Papeveld

Papeveld.
Voor elk wat Weesps!


Voor Amsterdamse woningstichting Eigen Haard en Ooms Ontwikkeling hebben we de complete communicatiestrategie en campagne ontwikkeld rondom hun nieuwste bouwproject Papeveld. Het project dankt zijn naam aan de Papelaan, waar in een drietal fases 134 grondgebonden koopwoningen gerealiseerd worden, met een mooi afgewogen mix van woningtypes voor verschillende doelgroepen. Voor elk wat Weesps dus.
Met als visuele ankers een heel herkenbare huisstijl, een eigenzinnige mascotte in de vorm van een sympathiek vogeltje en het campagnebeeld van een onbekommerd rondfietsend kind.
We bouwen rond het thema ‘Wonen in Papeveld. Dat is straks lekker thuiskomen’ een getrapte campagne op. Met veel beleving, maar ook overtuigende argumenten om de vandaag de dag wat kopschuw geworden woonconsument erop te wijzen dat juist nú de aankoop van een realistisch geprijsde woning in Papeveld een meer dan verantwoorde investering in puur levensgeluk is.

OPDRACHTGEVER
Woningstichting Eigen Haard
i.s.m. Ooms Ontwikkeling


STRATEGIE & CONCEPT

Yowza! i.s.m. Friendly Forces

ART DIRECTION
& DESIGN
Reinier Poelhekke

COPY

Wessel Breukelaar

VERKOOP
De Vuurtoren Makelaardij, Weesp



Afbeelding

Wikiboedel

  • » Online

Wikiboedel is er voor iedereen die meer wil weten over, of te maken krijgt met de afwikkeling van een erfenis of nalatenschap. 

OPDRACHTGEVER
Wikiboedel

CONCEPT & CREATIE
Reinier Poelhekke en Bart Houwink


Afbeelding
Afbeelding

Giesbers Wijchen

  • » Online

Giesbers Wijchen klopte, na goede ervaringen die andere onderdelen van de Giesbers Groep al eerder met ons opdeden, aan bij Yowza! en Friendly Forces. Met een vraag die na flink wat doorpraten uiteindelijk leidde tot een compleet nieuwe website. Maar ook tot een versterkte identiteit en een aangescherpte positionering waarin Giesbers Wijchen als een innovatieve, klantgerichte en invoelende ontwikkelaar en bouwer naar buiten treedt.
 
Invoelend? Jazeker, want inmiddels zijn we zwaar onder de indruk geraakt van de moeite die ze zich getroosten om zich te verdiepen in waar de werkelijke behoeften van een klant liggen. Een eigenschap die bijzonder in hen gewaardeerd bleek te worden door tal van projectpartners waarmee we spraken. De gedachte dat ontwikkelen en bouwen bij Giesbers Wijchen begint met je in te leven, vormde niet alleen het uitgangspunt voor de nieuwe site, maar kon zo ook worden gestaafd met overtuigend bewijsmateriaal uit de praktijk.

OPDRACHTGEVER
Giesbers Wijchen

CONCEPT & CREATIE
Wessel Breukelaar en
Reinier Poelhekke

TECHNIEK
Compubase


Afbeelding

Sportcentrum de Zandzee

  • » Online

De restyle van de website van Sportcentrum de Zandzee was hard nodig. De informatie was niet alleen verouderd en maar ook lastig te vinden. Ook de uitstraling kon wel een opfrisser gebruiken.

OPDRACHTGEVER
FlexFirm

ONTWERP
Reinier Poelhekke

TECHNIEK
Logict


Afbeelding
Afbeelding

App MediaFacts

  • » Online

MediaFacts past haar uitgeefmodel aan en zo werd de eerste B2B iPad App voor uitgevers ontwikkeld. Minimaal 22 keer per jaar een update met verdiepende, hoogwaardige informatie voor uitgevers. En dat niet alleen in tekst en beeld, maar ook met audio en video, en in een specifiek design voor de tablet. De App biedt cases uit de praktijk, strategie, facts & figures met unieke (internationale) rapporten en uitkomsten zoals bijvoorbeeld de top 100. De App biedt tevens een handige eigen bewaartool: MijnMediafacts, waarmee u interessante artikelen of rapporten kan opslaan. Daarnaast uiteraard dagelijks realtime nieuws, blogs en de rubriek MediaMensen.

OPDRACHTGEVER
MediaFacts

CONCEPT
Bite the lemon

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke

TECHNIEK
Red 5


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Truston

Voor Truston (IT solution provider) werd in opdracht van Bite the Lemon een campagne met een internationale, grootstedelijke uitstraling bedacht. De campagnebeelden zijn geschoten in New York, Amsterdam en Rotterdam. Een buitenkansje om iets bijzonders en unieks te maken. De credits gaan niet alleen naar de fotograaf die dit feilloos aanvoelde maar ook naar Truston die ons hiervoor de maximale ruimte gaf: make it fly!

OPDRACHTGEVER
Truston

CONCEPT
Bite the lemon

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke

FOTOGRAFIE
Jim Plasman


Afbeelding

the branding house

the branding house wil een ontmoetingsplaats zijn voor kennis, inspiratie en samenwerking op het gebied van branding.
De ambitie is om regelmatig workshops en andere bijeenkomsten te houden over het merk in al haar facetten.

OPDRACHTGEVER
the branding house

DESIGN
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Hans Steenkuyl


Afbeelding

Vereniging Spierziekten Nederland

De Vereniging Spierziekten Nederland (VSN) is op zoek naar donateurs.
Bite the lemon
krijgt de opdracht om hiervoor een campagne te ontwikkelen. Leden van VSN ontvangen een mailing met als campagnethema 'GEEF KRACHT!'. De mailing bevat o.m. een raamposter en een aantal folders om uit te delen. Er een actiewebsite waar leden worden aangemoedigd om zoveel mogelijk nieuwe donateurs aan te brengen. Verder wordt de campagne ondrsteund door banners.

OPDRACHTGEVER
Vereniging Spierziekten Nederland

CONCEPT
Bite the lemon

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke


Afbeelding
Afbeelding

Screaming Media

Screaming Media geeft uit, brengt rond en exploiteert. Niet anders dan de huis-aan-huisbladen van destijds, maar dan via internet, en binnen uitgeefniches die de persoonlijke interesses hebben van de betrokkenen bij Screaming Media. En altijd in opdracht en voor eigen rekening en risico. En ja, natuurlijk in tekst en video en web 5.0 van een verbluffende kwaliteit.
Yowza! creëerde het logo, huisstijl, beeldtaal en website.

OPDRACHTGEVER
Screaming Media

DESIGN
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Planetbits


Afbeelding
Afbeelding

Dzjeng

Djzeng.nl is een plek waar je wereld- en marktinzichten krijgt aangereikt en een platform waar je die kunt delen. Dzjeng is er voor inspiratie, voor het leggen van contacten. Voor het toetsen ideeën en het aanscherpen van je strategie. Kortom, Dzjeng energizes your enterprise.
Yowza gaf al die energie een gezicht.

OPDRACHTGEVER
Dzjeng

ART
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Logict


Afbeelding

Caraut

Caraut is het mediabedrijf van Carrien Dijkstra. Naast cameravrouw regiseert en produceert ze ook. Voor Caraut wilde ze een frisse huisstijl.

OPDRACHTGEVER
Caraut

ART
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Logict


Afbeelding

Earny

"Earny" is het door Logict ontwikkelde handige en eenvoudig te leren en te beheren online factureringsprogramma. Yowza creëerde de naam, pay off, logo, website en een mailing.

OPDRACHTGEVER
Logict

CONCEPT
Reinier Poelhekke & Wessel Breukelaar

ART
Reinier Poelhekke

COPY
Wessel Breukelaar

WEBSITE
Logict


Afbeelding

Sequoia Bar

Yowza! ontwierp het logo, de website en flyers voor de in 2008 geopende Doetinchemse bar-club "Seqouia".

OPDRACHTGEVER
Sequoia-Bar, Doetinchem

DESIGN
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Logict

FLASH ANIMATIE
Reinier Poelhekke, Bram Heurnink


Afbeelding

DAUW

DAUW was een bijzonder project waar Yowza! de opdracht kreeg om de communicatiemiddelen te onwerpen. Hierbij hoorde ook de website dauwdoc.nl

OPDRACHTGEVER
Caraut Producties

DESIGN
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Logict


Afbeelding

QFactors

QFactors detacheert testprofessionals en applicatiebeheerders. Yowza! adviseerde in het naamgevingstraject en ontwikkelde de visuele identiteit. Zie o.a. logo, stationary, kennismakingsbrochure en website.

OPDRACHTGEVER
QFactors

ART
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Logict


Afbeelding

Rik de Ruimteman

Bij Rik de Ruimteman is een verbouw-formule waar klant en vakman zich vinden via www.rikderuimteman.nl. Yowza bedacht de naam en zorgde voor de communicatie rondom de marktintroductie. Strategie, concept, creatie en productie. Off- en online.

OPDRACHTGEVER
Topbouw / Koninklijke Hibin

CONCEPT & CREATIE
Reinier Poelhekke

WEBSITE & 3D ANIMATIE
Hans Steenkuyl


Afbeelding

De Groene Campus

  • » Online

De Groene Campus vroeg aan reclamebureau Gleym & Van Der Waard om een communicatieconcept te bedenken voor hun nieuwe school. Hierbij zou de website een belangrijke pijler zijn. Yowza! werd gevraagd om hiervoor een concept te bedenken. Uitdaging was om alle belangstellende alvast te kunnen laten zien 'hoe' de nieuwe school er uit zou komen te zien. Hiervoor bouwden we een virtuele rondleiding waarmee de campus alvast een sneak preview gaf van haar belangrijkste plekken.

OPDRACHTGEVER
De Groene Campus

CONCEPT
GVDW i.s.m. Yowza!

DESIGN
Reinier Poelhekke

VIRTUELE RONDLEIDING
Reinier Poelhekke, Hans Steenkuyl

WEBSITE
Hans Steenkuyl (Flash)
Logict (HTML, CMS)


Afbeelding

Vendere site

  • » Online

Vendere is een groep jonge en enthousiaste marketingexperts gespecialiseerd in kwalitatieve telemarketing, telesales en leadgeneration. Aan Yowza! werd gevraagd om de website te onwerpen. Na deze geslaagde opdracht friste Yowza logo en huisstijl op en ontwikkelde het een thematische advertentie.

OPDRACHTGEVER
Vendere

ART
Reinier Poelhekke

COPY
Jeroen Berkhout (copy site)
Axel de Swarte (copy advertentie)

WEBSITE
Hans Steenkuyl

FOTOGRAFIE
Theo van Pelt

een project omhoog